Powered by Blogger.

KISAH SI PENJUAL DAN PEMBELI

Thursday, 18 October 2012



        kite tahu je kan jual tu ape?? and rasenye kite lagi tahu beli tu ape. . ,ye lahhh tambah2 perempuan ye x. . ,membeli tu mmg cam hobi kan. . :) (tuju kat diri sniri. . ,hikhik), teringat dulu kechik2, sy adalah superhero emak yg paling rajin tolong mak pegi kedai walaupun mak cume nk mkn coklat HACKS. . ,(baik kan?? huu~)

       tapi, atas ni iklan je. . ,entri kali ni bkn nk cite pasal  sale ape yg paling hot kt pasaran skng. . ,ataupun pasal sape pemenang yg menjadi pembeli terbanyak menang kete kancil ke. .  .,tapi saya nk cite pasal jual beli yg lebih superb.. ,maha superbiooo. . :))). . 

        first sekali, saya ade soalan cepuperak. . , korang rase lah kannn. . , ade tak orang yg pnjamkan kt orang lain brg ,pastu die nk beli balik brg yg die pinjamkan tu, dgn harga yg superrr mahal, ishhhh . . dah la brg die kan, die bagi pinjam, pastu die nk beli lak brg tu ,plus dgn harga yg mahal berdengung. . , mmg klw ade mnusia yg wujud cenggitu, boleh kata tahap baik x ingat lah kan. . , tpi penah pikir x, realitinye, yg situasi nih mmg betul2 ade . . ,betull ade. . ,x percaye???

      ok, jom baca surat cinte dari kekasih hati saya. . ,

Surah At-Taubah (Taubat) Ayat 111
9.111 Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka dengan (balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga, (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan Syurga yang demikian ialah) sebagai janji yang benar yang ditetapkan oleh Allah di dalam (Kitab-kitab) Taurat dan Injil serta Al-Quran dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jual belinya itu dan (ketahuilah bahawa) jual beli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar.




         SUBHANALLAH. . , indahnya jual beli dgn Allah. . ,jual beli hamba yg hina dgn Penciptanya yg agung. . ,AMAZING!! AWESOME!! entah ayat ape lagi nk mnggambarkan rasa kagum dan takjub. . ,takjub dgn rahmat Dia. . ,

         DIA.ALLAH.THE MASTER OF JUDGEMENT DAY.
         yg memberi segala kurnia, memberi segenggam jiwa, secebis harta. . ,dan kemudian kataNya. . ,
Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka dengan (balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga. . , 





        besarnya rahmat Allah. . ,jadi mengapa masih ragu2utk sumbang saham ke jalan Nya. . ,saham yg konfem2 untungnya kat kita. . , sikit sebesar zarah pun x rugi. . ,kita menjual sesuatu yg bukan milik kita dan di bayar dgn syurga.. . . 





pegang dada, tanya hati, gali sisa2 iman yg masih ada, dan tanya dgn ikhlas, sebenarnya SIAPA KITA DI SISI ALLAH sehingga Dia mengasihi kita sebegitu hebat. . ,SIAPA KITA??


Allah kurniakan akal, maka berfikirlah. . . 





 
*berapa harga diri kita pada Dia. .* 

bicara admin: apabila kita redho atas sesuatu yg mengecewakan hati, maka Allah akan menggantikan kekecewan itu dgn kegembiraan yg kadangkala di luar jangkaan kita :) salam ukhuwah fillah. . 








       

No comments:

Post a Comment

 

Saya Untuk Anda :)

Saya sudi mendengar kisah hati kalian yang saya cinta.
Hubungi saya di wanuda69@yahoo.com

Dengan izin Tuhan, saya in shaa ALlah ada. :)

Search

Disklaimer

Ini disklaimer dari hati, bukan untuk glamer. Kerana ini dari hati, moga sampai juga ke hati. Saya tidak bijak mengandam tulisan, jauh lagi menggubah amal. Namun, andaikata ada Tuhan izinkan tersentuh jiwanya, maka segalanya kerana Dia. Kerana ini dari hati, maka saya tak mengharapkan ramai yang terpaku membaca, atau bergerombolan pengikut yang ada, kerana saya tidak molek untuk diikuti. Namun, saya berharap, saya mahu sedikit yang punya hati yang basah tak mati. Kerana ini dari hati, maka doakan saya, ingatkan saya, kerana saya selalu lupa. JAdi Rijal AsSabiqun, biar sama-sama. Syurga itu luas. Cukup buat semua.

Most Reading

Ads 200x200

Ads 200x200
How can success be achieved when the call to success is ignored? Gegarkan dunia dengan seruan Tuhanmu!

Tags

lifetale (4) Tuhan (2) Ada (1) Buta (1) Hati (1) Hero (1) Hidup (1) Iman (1) Kacak (1) Khabbab alArrat (1) Malaysia (1) Mata (1) Mus'ab (1) agama (1) arRahman (1) bahagia (1) dosa (1) harapan (1) ibubapa (1) islam (1) keras (1) kerinduan (1) kerja (1) kerja keras (1) lembik (1) manja (1) merdeka (1) morality (1) pemuda (1) percuma (1) raja' (1) redho (1) syahid (1) syurga (1) taubat (1) tujuan (1)