Powered by Blogger.

Melaut.

Thursday 3 October 2013


Rasa pendaman yang kian bersawang
Debu lama berusang.

Bibir tak mampu meniti kalimah hatiku
Terkakukan pada corong suaraku
Biar hati bersepai memedih malamku.

Ku mahu berlari menjerit suara rasa
Ku mahu perikan cerita
Ku mahu khabarkan cinta
Ku mahu ceritakan sayang di jiwa
Ku mahu mereka tahu setiapnya segala.

Namun, aku terhenti berlari kini
terdongakkan ke langit kaki
bernafaskan dengan sebelah hati
sesakkan jiwa ku beritakan disetiap hari-hari.

Wahai seulas nafas yang ku berdiri masih
teruslah terhela biar nian selisih
walau sedutan rasa melirih
moga keramat membawa yang pedih
kuasa Tuhan kau tak mampu memilih.

Moga nanti kau tidak lupa,
satu rasa ini kau minta bersama
moga terus tertuai selama
sabar kan ku junjung sampai bila-bila.

Moga setiap lukaku pada tohmah dunia, 
akan ada seribu jiwa bersinar dengan petunjukNya.

Moga selamat kita di sana.

No comments:

Post a Comment

 

Saya Untuk Anda :)

Saya sudi mendengar kisah hati kalian yang saya cinta.
Hubungi saya di wanuda69@yahoo.com

Dengan izin Tuhan, saya in shaa ALlah ada. :)

Search

Disklaimer

Ini disklaimer dari hati, bukan untuk glamer. Kerana ini dari hati, moga sampai juga ke hati. Saya tidak bijak mengandam tulisan, jauh lagi menggubah amal. Namun, andaikata ada Tuhan izinkan tersentuh jiwanya, maka segalanya kerana Dia. Kerana ini dari hati, maka saya tak mengharapkan ramai yang terpaku membaca, atau bergerombolan pengikut yang ada, kerana saya tidak molek untuk diikuti. Namun, saya berharap, saya mahu sedikit yang punya hati yang basah tak mati. Kerana ini dari hati, maka doakan saya, ingatkan saya, kerana saya selalu lupa. JAdi Rijal AsSabiqun, biar sama-sama. Syurga itu luas. Cukup buat semua.

Most Reading

Ads 200x200

Ads 200x200
How can success be achieved when the call to success is ignored? Gegarkan dunia dengan seruan Tuhanmu!

Tags

lifetale (4) Tuhan (2) Ada (1) Buta (1) Hati (1) Hero (1) Hidup (1) Iman (1) Kacak (1) Khabbab alArrat (1) Malaysia (1) Mata (1) Mus'ab (1) agama (1) arRahman (1) bahagia (1) dosa (1) harapan (1) ibubapa (1) islam (1) keras (1) kerinduan (1) kerja (1) kerja keras (1) lembik (1) manja (1) merdeka (1) morality (1) pemuda (1) percuma (1) raja' (1) redho (1) syahid (1) syurga (1) taubat (1) tujuan (1)