Powered by Blogger.

Engkau Hidup Untuk Tuhan

Monday 2 September 2013

Belum cukupkah  bukti untuk jadi saksi bahawa terlalu banyak jasad yang telah terluka untuk tegakkan yang benar ini. 

Pejam mata, lihat jasad syahid Mus’ab al-Khair, renung jasad luka Khalid al-Walid, tenung jasad berdarah Abu Jandal dan Abdullah bin Suhail. 

Buka mata, lihat tangis di Mesir sana. Lihat darah di Palestin juga. Lihat luka siksa di Syria. Lihat yang bergelimpangan di Rohingya.

Dan lihat seperca dirimu yang masih dalam selimut tebal berbantal tawa. Ketawakan diri sendiri yang harap islam di puncak alam, tapi engkau sembunyi dalam kelam. Wahai.


Sejuzuk tubuhmu dirantai tali dunia.

Apa perlu dirunsing hilang puji manusia, bila puji Tuhan untukmu ada. Apa dirisau keji caci manusia, bila yang di langit berbangga. 

Bangun. Percayalah. Jasadmu mungkin terluka, tapi engkau takkan tercela. Kerana engkau hidup untuk Tuhan, dan Tuhan selalu ada.

No comments:

Post a Comment

 

Saya Untuk Anda :)

Saya sudi mendengar kisah hati kalian yang saya cinta.
Hubungi saya di wanuda69@yahoo.com

Dengan izin Tuhan, saya in shaa ALlah ada. :)

Search

Disklaimer

Ini disklaimer dari hati, bukan untuk glamer. Kerana ini dari hati, moga sampai juga ke hati. Saya tidak bijak mengandam tulisan, jauh lagi menggubah amal. Namun, andaikata ada Tuhan izinkan tersentuh jiwanya, maka segalanya kerana Dia. Kerana ini dari hati, maka saya tak mengharapkan ramai yang terpaku membaca, atau bergerombolan pengikut yang ada, kerana saya tidak molek untuk diikuti. Namun, saya berharap, saya mahu sedikit yang punya hati yang basah tak mati. Kerana ini dari hati, maka doakan saya, ingatkan saya, kerana saya selalu lupa. JAdi Rijal AsSabiqun, biar sama-sama. Syurga itu luas. Cukup buat semua.

Most Reading

Ads 200x200

Ads 200x200
How can success be achieved when the call to success is ignored? Gegarkan dunia dengan seruan Tuhanmu!

Tags

lifetale (4) Tuhan (2) Ada (1) Buta (1) Hati (1) Hero (1) Hidup (1) Iman (1) Kacak (1) Khabbab alArrat (1) Malaysia (1) Mata (1) Mus'ab (1) agama (1) arRahman (1) bahagia (1) dosa (1) harapan (1) ibubapa (1) islam (1) keras (1) kerinduan (1) kerja (1) kerja keras (1) lembik (1) manja (1) merdeka (1) morality (1) pemuda (1) percuma (1) raja' (1) redho (1) syahid (1) syurga (1) taubat (1) tujuan (1)